•   Czwartek, 18 kwietnia 2024
Wiedza motoryzacyjna

Jak wymienić złącza węża nagrzewnicy Chevrolet/GMC

Wszystkie ciężarówki i SUV-y GM używały plastikowych łączników (rozłączników) do węży nagrzewnicy w latach 1999-2014. Problem z tym jest taki, że z czasem plastik staje się kruchy i pęka. Ponieważ złącze pęka w środku, nie można po prostu wsunąć węża na króciec nagrzewnicy i założyć opaski ślimakowej. Zamiast tego, musisz usunąć pozostałe plastikowe złącze.

Plastikowe złącza węża nagrzewnicy są dostępne w lokalnym sklepie NAPA Auto Parts Store, lub w nagłych wypadkach można tymczasowo użyć podstawowej opaski ślimakowej na wężu nad pozostałą miedzianą rurką rdzenia nagrzewnicy. Jednak prawdziwą sztuką jest odłączenie złącza od rury. Narzędzie do rozłączania jest dostępne i zazwyczaj szybko załatwia sprawę. Jeśli nie ma odpowiedniego narzędzia do odłączania, lub jeśli złącze jest wypełnione brudem i nie można go prawidłowo zwolnić, może być konieczne jego odcięcie. Jest to bardzo ważne - należy zachować szczególną ostrożność podczas cięcia złącza, ponieważ zbyt silne wstrząsy mogą spowodować pęknięcie rdzenia nagrzewnicy. Te pojazdy są niezwykle trudne, jeśli chodzi o wymianę rdzenia nagrzewnicy, wymaga to usunięcia całej deski rozdzielczej i jest to proces trwający 8-10 godzin.

Narzędzie do rozłączania działa poprzez zwolnienie palców sprężynujących znajdujących się po wewnętrznej stronie złącza. Małe plastikowe narzędzie składa się wokół tylnej strony rury, i jest wsuwane do złącza, aż palce są zwolnione. Następnie złącze po prostu zsuwa się z rury.

Cięcie rozłączki można wykonać za pomocą piły ręcznej z brzeszczotem lub za pomocą małej pneumatycznej piły tłokowej. Kluczem do cięcia złącza jest wykonanie jednego prostego cięcia w poprzek góry i drugiego w poprzek dołu, dzieląc złącze na pół.

Kiedy jedno złącze pęka, drugie jest zwykle niedaleko za nim. Należy wymienić oba złącza na raz, aby uniknąć powtórzenia się sytuacji. Jeden z węży ma plastikowy Y na nim, jeden wąż idzie do rdzenia nagrzewnicy, jeden pochodzi z chłodnicy kanister przelewowy, a druga strona idzie do pompy wody. Możesz zastąpić ten Y z jednym, który nie ma węży połączonych, lub możesz go ponownie użyć.

Wymiana plastikowych złączy węży nagrzewnicy GM jest często sytuacją awaryjną, w której wąż pękł na poboczu drogi. Nie jest to zły pomysł, aby z wyprzedzeniem zaatakować ten problem i wymienić je, zanim jeden pęknie i pozostawi cię na bezdrożach.

Zobacz również