•   Piątek, 26 kwietnia 2024
Wiedza motoryzacyjna

Czy nadszedł czas na wymianę paska rozrządu?

 

W przeciwieństwie do problemów ze sprzęgłem lub hamulcami w samochodzie, bardzo trudno jest stwierdzić, czy istnieje problem z paskiem rozrządu na podstawie hałasu, jaki wydaje podczas jazdy.

Większość pasów wydaje się wymagać wymiany około co 60 000 do 70 000 mil zużycia. Powinieneś być w stanie znaleźć tę informację w instrukcji serwisowej dla samochodu.

Jest to tylko przybliżone oszacowanie, jak niektóre pasy zatrzasną się niespodziewanie przed tym, a niektóre będą nadal w dobrym stanie po 100.000 mil zużycia.

Uzyskaj ofertę na wymianę paska rozrządu

Wymień, jeśli masz wątpliwości

W razie wątpliwości zawsze należy wymienić pasek, a nie czekać na jego trwałość. Koszt założenia nowego paska rozrządu będzie znacznie niższy niż koszt naprawy uszkodzonego silnika w przypadku niespodziewanego zerwania się paska.

Ocena wizualna

Najlepszym sposobem na sprawdzenie stanu paska rozrządu jest jego obejrzenie. Po otwarciu maski silnika i zdjęciu osłon chroniących pasek, powinieneś być w stanie wizualnie ocenić, czy pasek wymaga wymiany, czy nie.

Gdy spojrzysz na pasek z góry, jeśli jego zewnętrzna powierzchnia jest wyraźnie zużyta, prawdopodobnie nadszedł czas na jego wymianę. Jeśli w niektórych miejscach widać cieńsze łaty lub jeśli w gumie syntetycznej są małe pęknięcia, wtedy zdecydowanie należy pomyśleć o wymianie paska w najbliższym czasie.

Jeśli pasek całkowicie się zatrzaskuje

Paski rozrządu nie przestają działać stopniowo z upływem czasu. Są one tak istotną częścią silnika samochodu, że nie ma znaczenia, czy pasek całkowicie się zatrzaśnie, czy też kilka zębów zostanie usuniętych z jego wewnętrznej powierzchni, wynik będzie taki sam: samochód nie będzie działał do czasu wymiany paska. Jeśli kilka zębów zostanie usuniętych, pasek nie będzie w stanie prawidłowo trzymać się główek wałka rozrządu i wału korbowego, więc pasek będzie się ślizgał lub przestanie przenosić moc z jednej części silnika na drugą.

Wymiana w regularnych odstępach czasu

Aby uniknąć nieoczekiwanego zerwania paska rozrządu, najlepiej jest wymieniać go w regularnych odstępach czasu. Wymiana paska przy przejechaniu każdych 60 000 mil powinna zapobiec jego całkowitemu zużyciu podczas jazdy. Jeśli zamierzasz wyruszyć w długą podróż, warto, aby mechanik obejrzał pasek przed wyruszeniem w drogę.

Jaka jest cena nowego paska rozrządu?

Wymiana paska rozrządu nie należy do najłatwiejszych zadań, ponieważ jego umiejscowienie w silniku jest nieco skomplikowane. Wymaga więc sporo godzin pracy mechanika, przez co stawka godzinowa w warsztacie staje się jeszcze ważniejsza, gdy szukamy dobrej oferty na naprawę.

Jeśli chcesz uzyskać konkretną cenę dla swojego samochodu, powinieneś uzyskać oferty na pracę z paskiem rozrządu tutaj na Autobutler. Wtedy można porównać lokalizację, opinie, opis pracy w warsztacie i oczywiście cenę.

Właściciele samochodów, którzy porównują ceny za paski rozrządu na Autobutler, mogą zaoszczędzić średnio 21 procent, co daje 101 funtów.

Więcej na: http://marekauto.pl

Zobacz również