Sprawdzaj ciśnienie w oponach, gdy są zimne. Nie wykrwawiaj opon (spuszczaj ciśnienie), gdy są gorące.
Posiadaj dokładny manometrdo pomiaru ciśnienia w oponach. Nie polegaj na manometrze na stacji benzynowej, ponieważ wiele z nich jest niedokładnych.
Jeżeli zauważysz regularną utratę ciśnienia,zleć kontrolę opon. Nie należy po prostu ponownie napompować opony i mieć nadzieję, że wszystko będzie dobrze.
Używaj zalecanego przez producenta pojazdu ciśnienia w oponach. Nie używaj ciśnienia 200 kPa, chyba że jest to ciśnienie zalecane przez producenta pojazdu.
Przed dłuższą podróżąnależy sprawdzić ciśnienie w oponach i przywrócić je do zalecanego ciśnienia dla pełnego obciążenia. Po zakończeniu jazdy zredukuj ciśnienie do wartości zalecanych dla normalnych warunków jazdy.
W celu ochrony rdzenia zaworunależy stosować kołpaki zaworowe.
Należy zlecić kontrolę geometrii kół zgodnie z zaleceniami producenta. Nie należy ustawiać tylko kół przednich.
Jeśli wiesz, że uderzyłeś w dziurę lub krawężnik,sprawdź jego ustawienie. Nie wspinaj się na krawężniki, aby zaparkować samochód - jest to jedna z największych przyczyn braku zbieżności kół w pojeździe.
Gdy czujesz najmniejsze oznaki wibracji na kierownicy,wyreguluj koła. Nie wyważaj tylko frontów - wyważaj je wszystkie.
Sprawdź, czy na oponie nie pozostały resztki bieżnika. Nie należy jeździć na oponach, których głębokość bieżnika jest poniżej dopuszczalnego limitu.
Sprawdzaj geometrię kół, gdy na oponach widać nieregularne zużycie.
Obracaj opony zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu - będą one trwały dłużej. Niektóre modele samochodów mają różne opony z przodu i z tyłu. W tych okolicznościach nie będzie możliwe obracanie opon.
Co drugi tydzieńsprawdzaj opony pod kątem uszkodzeń i przedmiotów, które mogą wpaść do opony. Nie wyciągaj gwoździ z bieżników opon - udaj się do dealera, który prawidłowo naprawi oponę.
W przypadku przebicia oponynależy wykonać "naprawę kombinowaną". Nie używaj napraw korków - są one tymczasowe i przeznaczone tylko do transportu do domu.
Używaj opon, które są w dobrym stanie. Nie ryzykuj życiem swoim i innych użytkowników dróg na oponach, które są podejrzane. Skorzystaj z porad specjalistów, aby dowiedzieć się, czy dana opona nadaje się do dalszego użytkowania, nawet po naprawie.
Miej koło zapasowe w dobrym stanie. Nie miej koła zapasowego, które jest podejrzane - nigdy nie wiesz, kiedy będzie Ci potrzebne.
Wymień opony na te, które są zatwierdzonedo użytku w pojeździe. Nie montuj opon, które mają niższe osiągi niż te, które powinny być zamontowane w pojeździe.
Po zamontowaniu nowych oponnależy wymienić zawory zatrzaskowe - podstawa zaworu ulegnie uszkodzeniu i będzie działać tylko przez jeden okres eksploatacji bieżnika.
Należy zmniejszyć prędkość pojazdu, gdy zacznie padać deszcz, ponieważ na nawierzchni będzie dużo brudu, który sprawi, że drogi będą bardzo śliskie.
Należy zmniejszyć prędkość pojazdu na drogach szutrowych, szczególnie jeśli na powierzchni znajdują się ostre skały i kamienie - na oponach może dojść do uszkodzenia barku.