•   Czwartek, 25 kwietnia 2024
Wiedza motoryzacyjna

Serwis klimatyzacji dla Twojego Suzuki

 

System klimatyzacyjny lub klimatyzacja traci rocznie od 8 do 10 procent czynnika chłodzącego. Dlatego zaleca się, aby system był kontrolowany raz w roku i serwisowany co najmniej raz na dwa lata. Cena serwisu układu klimatyzacji zależy od modelu samochodu, którym jeździsz.

Serwis klimatyzacji w rekordowej cenie

Twój układ klimatyzacji Suzuki z czasem traci czynnik chłodniczy. Jeśli poziom czynnika chłodniczego jest zbyt niski, ryzykujesz, że układ klimatyzacji ulegnie zużyciu lub uszkodzeniu. Zarezerwuj następny serwis klimatyzacji.

Kiedy ostatnio prosiłeś warsztat samochodowy o sprawdzenie systemu klimatyzacji?

Czy to było dawno temu, to może nadszedł czas, aby go sprawdzić. System klimatyzacji samochodowej, klimatyzacja, kontrola klimatu lub system a/c muszą być utrzymywane w celu optymalnej pracy. Jeśli nie przeprowadzisz przeglądu systemu przynajmniej raz w roku, nie będzie on chłodził tak, jak powinien.

Ważne jest również, aby korzystać z systemu klimatyzacji

przez cały rok, a nie wyłączać go na długie okresy. Lepiej włączyć go raz za często, niż raz za rzadko.

System klimatyzacji wymaga smarowania, a system jest smarowany tylko wtedy, gdy system jest włączony i działa sprężarka. Wewnątrz systemu znajduje się olej, który smaruje uszczelki i tłoki, a jeśli nie używasz systemu, ryzykujesz, że może się on zepsuć.

Jaka jest różnica między systemem kontroli klimatu a systemem klimatyzacji?

Większość współczesnych samochodów posiada albo system klimatyzacji, albo klimatyzator. Oba są przyjemnym wynalazkiem, którego działanie polega na tym, że sprężarka chłodzi i osusza powietrze, które następnie jest rozprowadzane w kabinie samochodu. Upewnij się, że podczas jazdy okna i szyberdach są zamknięte, wtedy temperatura w kabinie będzie dobrze regulowana przez cały czas jazdy. Instalacje te mogą być również wykorzystywane do odszraniania szyb zarówno w zimie, jak i w deszczowe dni.

W pełni automatyczna klimatyzacja

reguluje temperaturę w kabinie samochodu. Ustawiając system na określoną temperaturę, będzie on automatycznie dbał o to, aby dostosować ją tak, aby pozostała na stałym poziomie. Odbywa się to poprzez ciągły nawiew ciepłego lub chłodnego powietrza do wnętrza kabiny.

Dwustrefowa kontrola klimatu

działa w ten sam sposób, choć z dodatkową funkcją, że temperatura może być kontrolowana indywidualnie dla strony kierowcy i pasażera. Niektóre systemy mają nawet możliwość regulowania temperatury oddzielnie dla przodu i tyłu samochodu.

W większości zaawansowanych systemów kontroli klimatu

, często istnieje również specjalny system wentylacji, który wydmuchuje osuszone powietrze przez siedzenie, więc żadna koszula lub sukienka nie przykleja się do ciała w gorący letni dzień.

Wreszcie, istnieje tradycyjny system klimatyzacji (A/C). Jest to podstawowe rozwiązanie, które reguluje się ręcznie. Układ klimatyzacji zapewnia określoną temperaturę w samochodzie, a jej zmiana wymaga regulacji temperatury wentylatora.

Przegląd: Serwis klimatyzacji punkt po punkcie

Większość warsztatów zaleca, aby co dwa lata poddawać układ klimatyzacji lub sterowania klimatem w samochodzie przeglądowi.
Poniżej można przeczytać, w jaki sposób klimatyzacja samochodowa lub system klimatyzacji

znów będzie działać optymalnie.

1) Układ zostaje opróżniony z czynnika chłodzącego i dodany zostaje nowy czynnik chłodzący.
2) Wymieniany jest olej, który działa jako środek smarny i sprawia, że uszczelki w sprężarce nie wysychają i nie zużywają się w sposób nieproporcjonalny.
3) Obsługiwany jest osuszacz układu, który usuwa wilgoć i zanieczyszczenia z krążącego czynnika chłodzącego.
4) Wymieniany jest filtr pyłkowy.
5) Kanały powietrzne są czyszczone w celu usunięcia nieprzyjemnego zapachu.
6) Wszystkie funkcje systemu są testowane.



 

Dzięki serwisowaniu można przedłużyć żywotność układu klimatyzacji/klimatyzacji Suzuki

.

Jednocześnie zmniejszasz ryzyko awarii systemu, na przykład podczas wakacji na kontynencie.

Dzięki czyszczeniu układu unikniesz również dyskomfortu oddechowego i podrażnień oczu, które mogą wystąpić z powodu bakterii, które utworzyły się w układzie z powodu stojącej wody. Wreszcie unikną Państwo nieprzyjemnego zapachu w kabinie podczas jazdy.

Samodzielna konserwacja układu klimatyzacji samochodu

Jeśli system klimatyzacji samochodowej nie jest używany prawidłowo lub odpowiednio, może powodować nieprzyjemne zapachy w kabinie.

Dzieje się tak z powodu małych kieszonek wody zbierających się w systemie. Te małe zbiorniki wody zapewniają odpowiednie środowisko dla rozwoju bakterii.

Rozwiązaniem jest dokładne wyczyszczenie całego systemu. Jeśli zdecydujesz się zrobić to sam, istnieją dwa sposoby, aby to zrobić:

1) Użyj specjalnego sprayu bezpośrednio na parownik systemu klimatyzacji.

Najpierw wyjmij filtr pyłkowy, który zwykle znajduje się pod deską rozdzielczą. Uruchomić silnik i włączyć wentylator. Następnie opróżnić puszkę z aerozolem czyszczącym do otworu, w którym siedział filtr pyłkowy.

Opuścić samochód i pozostawić wszystkie nawiewy otwarte, a system wentylacji ustawić na recyrkulację powietrza.
Po 30 minutach system jest oczyszczony i można zamontować nowy filtr pyłkowy.

2) Jeśli nie jesteś uzdolniony technicznie, ale chcesz zaoszczędzić na rachunkach za garaż, możesz również zdecydować się na użycie tzw. bomby czyszczącej w sprayu.

Rozwiązanie to jest zalecane, jeśli Twój system klimatyzacji jest "atakowany" przez bakterie tylko w mniejszym stopniu. Ponownie, filtr pyłkowy jest usuwany jak w metodzie powyżej. Uruchamiamy silnik i włączamy wentylator.

Ustawiamy układ w recyrkulacji i włączamy rozpylacz bomby czyszczącej, który rozpyla teraz środek czyszczący do kabiny.

Kabina wypełnia się mgiełką środka czyszczącego. Ważne jest, aby wszystkie drzwi i okna były zamknięte.

Po upływie pół godziny można zamontować nowy filtr pyłkowy i cieszyć się świeżym zapachem w kabinie samochodu.

3 dobre rady dotyczące klimatyzacji

  1. Jeśli system klimatyzacji w samochodzie nie chłodzi tak jak powinien po włączeniu, należy skontaktować się z warsztatem, który podłączy maszynę do serwisowania klimatyzacji w celu zidentyfikowania błędu.

  2. Możesz zmniejszyć tworzenie się bakterii w systemie a/c poprzez wyłączenie systemu klimatyzacjiaround10 do 15 minut przed końcem jazdy samochodem. Gdy system jest wyłączony, ciepło z silnika wysuszy kanały, dzięki czemu system zostanie opróżniony z wody, która w przeciwnym razie uległaby kondensacji.

  3. Przed zakupem używanego samochodu należy zlecić kontrolę systemu klimatyzacji. Niefortunnie jest przejąć samochód z uszkodzonym systemem klimatyzacji.

 

Przeczytaj więcej na: http://marekauto.pl

Zobacz również