•   Środa, 17 sierpnia 2022
Wiedza motoryzacyjna

Serwis systemu klimatyzacji

Serwis systemu klimatyzacji

01 sierpnia 2017, 09:12 volkswagen układ klimatyzacji

Wszystkie układy

klimatyzacji i sterowania klimatem z czasem tracą czynnik chłodzący. W ciągu roku ubywa około 8-10 % czynnika chłodzącego, dlatego należy je serwisować co najmniej raz na dwa lata.

Serwis klimatyzacji w rekordowej cenie

Twój Volkswagen Aircondition (AC System) z czasem traci czynnik chłodniczy. Jeśli poziom czynnika chłodniczego jest zbyt niski, ryzykujesz, że system Aircon zużyje się lub zepsuje. Zarezerwuj swój następny serwis klimatyzacji przez Autobutler.

Serwis klimatyzacji samochodowej - £59

Systemy klimatyzacji są dostępne w kilku wariantach

Większość nowoczesnych samochodów ma dzisiaj jakąś formę klimatyzacji lub kontroli klimatu

. Może to być w pełni automatyczna kontrola klimatu, dwustrefowa kontrola klimatu lub system klimatyzacji.

Te trzy systemy chłodzenia mogą pełnić różne funkcje, ale wspólne dla nich wszystkich jest to, że powinny być konserwowane i serwisowane, aby działały skutecznie i niezawodnie.

Klimatyzacja w pełni automatyczna

ustawia temperaturę we wnętrzu pojazdu. Na przykład, jeśli temperatura jest ustawiona na 22 stopnie Celsjusza, system będzie stale regulował temperaturę tak, aby utrzymać żądaną temperaturę.

Klimatyzacja dwustrefowa

działa podobnie jak w pełni automatyczna, ale ma tę dodatkową cechę, że temperaturę można ustawiać niezależnie dla strony kierowcy i pasażera.

Na koniec jest jeszcze układ klimatyzacji (A/C)

. Jest ona sterowana ręcznie. System zapewnia określoną temperaturę, a jeśli chcesz zmienić ustawienie, musisz ręcznie wyregulować wentylator lub termostat w górę lub w dół.

Zarówno w pełni automatyczna kontrola klimatu, jak i dwustrefowa kontrola klimatu wydają się bardziej atrakcyjne dla większości ludzi, ale mogą być droższą opcją w momencie zakupu.

Volkswagen ma swój własny system klimatyzacji

Volkswagen

opracował własny system chłodzenia i kontroli klimatu, który nazywa się Climatic i Climatronic.

Climatic to półautomatyczna klimatyzacja, w której pokrętło wskazuje temperaturę i w której istnieją ręczne funkcje wentylatora oraz odmgławiania szyb i okien.

Climatronic to w pełni automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem temperatury, w której wszystko ustawiane jest elektronicznie. System pomaga utrzymać żądaną temperaturę.

System klimatyzacji lub klimatyzator muszą być serwisowane

System klimatyzacji lub

klimatyzator to wygodny wynalazek, z którego korzysta się nie tylko latem, gdy jest gorąco, ale który może i powinien być używany przez cały rok.

System klimatyzacji w samochodzie działa na zasadzie pompowania przez sprężarkę czynnika chłodzącego (gazu chłodniczego), który chłodzi i osusza powietrze, które następnie jest rozprowadzane wewnątrz samochodu.

Składa się on z zamkniętego systemu z wężami i uszczelkami. W układzie przepływa płyn chłodzący i olej. Z czasem płyn chłodzący odparowuje i w ten sposób system traci płyn. Jeśli nie zadbamy o uzupełnianie płynu chłodzącego, układ będzie powoli wysychał, a uszczelki i filtr ulegną zniszczeniu.

Dlatego ważne jest, aby regularnie serwisować układ klimatyzacji w Volkswagenie. Podczas serwisowania klimatyzacji pojazdu układ jest opróżniany z płynów i osuszany za pomocą podciśnienia. Następnie do układu wlewany jest nowy czynnik chłodzący.

Zamów serwis klimatyzacji - VW

Przegląd: Serwis klimatyzacji

W przypadku serwisowania klimatyzacji w Twoim Volkswagenie

, prace będą obejmować następujące punkty:
  • W warsztacie opróżnia się układ z czynnika chłodzącego, a następnie wlewa się nowy czynnik.
  • Jednocześnie wymieniany jest olej (który działa jako środek smarny i zapobiega wysychaniu i niepotrzebnemu niszczeniu uszczelek w sprężarce).
  • Sprawdzany jest osuszacz, który wyciąga wilgoć i zanieczyszczenia z krążącego czynnika chłodzącego.
  • Wymieniany jest filtr pyłkowy samochodu.
  • Czyszczone są również kanały wentylacyjne, dzięki czemu usuwane są wszelkie nieprzyjemne zapachy.

Jak uniknąć bakterii w układzie

W gorące letnie dni klimatyzator pomaga schładzając powietrze wewnątrz pojazdu. Kiedy samochód zatrzymuje się, wszystkie rury w klimatyzatorze będą zimne, a letni upał szybko sprawi, że powietrze skondensuje się w rurze.

Skroplona wilgoć zbiera się w małych basenach w systemie, gdzie powstają bakterie i mikroorganizmy. To właśnie te małe "oczka wodne" dają nieprzyjemny zapach stęchlizny w samochodzie.

Nieprzyjemny zapach z układu klimatyzacji to jedno, ale bakterie w układzie mogą również powodować problemy z oddychaniem, podrażnienia oczu, zmęczenie i bóle głowy. Dlatego należy okresowo poddawać klimatyzację przeglądom i czyszczeniu, aby zapobiec tworzeniu się bakterii.

Używaj klimatyzacji przez cały rok

Wiele osób uważa, że klimatyzator jest używany tylko w lecie. Jest to jednak dalekie od prawdy i w rzeczywistości zarówno producenci, jak i warsztaty samochodowe odradzają wyłączanie klimatyzatora na stałe w okresie zimowym.

Gdy klimatyzacja lub klima w Twoim Volkswagenie

nie działa, środek smarny pozostaje w miejscu. W najgorszym wypadku ryzykujesz, że uszczelki układu wyschną. Może to doprowadzić do powstania nieszczelności, które spowodują, że system nie będzie działał prawidłowo.

Jeśli natomiast używasz układu przez cały rok, zapewniasz, że jest on dobrze nasmarowany i zapewnia przyjemne i suche środowisko w samochodzie.

3 dobre rady dotyczące klimatyzacji

  1. Jeśli klimatyzacja w Volkswagenie nie chłodzi po włączeniu, należy niezwłocznie skontaktować się z warsztatem samochodowym. Dzięki podłączeniu urządzenia klimatyzacyjnego mogą oni szybko zidentyfikować usterkę.

  2. Można zmniejszyć ryzyko powstawania bakterii w układzie klimatyzacji, wyłączając go na 10-15 minut przed zaparkowaniem samochodu. Kiedy system jest wyłączony, ciepło z silnika i powietrza wysuszy kanały, więc nie ma powietrza w systemie, które może się skraplać.

  3. Płyn chłodzący, który jest używany w systemie klimatyzacji nie jest na ogół tani, a nowe gazy przyjazne dla środowiska używane w późnych modelach pojazdów są również droższe. Gdy zachodzi potrzeba serwisowania klimatyzacji, warto sprawdzić, czy oferowana cena obejmuje wymianę czynnika chłodzącego, czy też jest za nią pobierana dodatkowa opłata.

  4. Ponadto, za każdym razem, gdy układ klimatyzacji jest otwierany w celu naprawy lub opróżniany z gazu, konieczna jest wymiana zbiornika/osuszacza. Upewnij się, że zostało to uwzględnione w wycenie dla Twojego systemu regas.

Zarezerwuj serwis klimatyzacji - VW

Zobacz również