•   Czwartek, 25 kwietnia 2024
Wiedza motoryzacyjna

Jak czyścić gaźnik

Możesz z pewnością zaoszczędzić sobie trochę frustracji, czyszcząc gumę i lakier ze starego gaźnika, pozwalając mu działać prawidłowo. Gaźniki są narażone na wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia - brud, olej, paliwo, smar, po prostu wszystko, co jest związane z silnikiem, często znajduje drogę do gaźnika. Z czasem te śmieci zatykają wewnętrzne elementy, lakierują wnętrzności i prowadzą do słabej wydajności. Nawet czyszczenie zewnętrznej części gaźnika może pomóc w przywróceniu wydajności Twojego pojazdu. Oto jak czyścić gaźnik we właściwy sposób.

Istnieje kilka rodzajów środków do czyszczenia gaźników: środki czyszczące w zbiorniku które dostają się do paliwa, aby oczyścić wewnętrzne kanały, puszki z aerozolem do czyszczenia na zewnątrz (i wewnątrz podczas przebudowy), a także wszechstronny zbiornik do zatapiania który zabiera cały gaźnik w koszu w wiadrze z środkiem czyszczącym.

In-Tank

Dodatki do zbiorników paliwa, takie jak CRC 05061 środek do czyszczenia wtryskiwaczy paliwa i gaźników traktują wnętrze gaźnika, aby pomóc w usunięciu lakieru i śmieci z wnętrza. Produkty te działają dość dobrze do czyszczenia gaźnika w działających pojazdach, które potrzebują tylko trochę oczyszczenia. Jeśli samochód siedział przez jakiś czas lub nie działa dobrze w ogóle, to dodatek w zbiorniku nie będzie cię bardzo daleko. To nie zaszkodzi, ale są szanse, że potrzebujesz czegoś poważniejszego, jak odbudowa.

Puszka sprayu

Możesz nie zdawać sobie sprawy, ale chociaż magia dzieje się wewnątrz gaźnika, wszystkie te gumowe śmieci na zewnątrz gaźnika robi różnicę też. Jeśli linki do przepustnicy, dławik i transmisji są gumy się nie będą działać poprawnie i będziesz walczyć wszystkie rodzaje bitew. Jeśli chodzi o strojenie gaźnika, chcesz, aby wszystkie regulatory były czyste, jak również.

Wyczyść zewnętrzną część gaźnika za pomocą pojemnika z aerozolem, namaczając go, koncentrując się na brudzie.

Szoruj go szczotką z miękkim włosiem szczotką aby rozbić brud.

Przedmuchaj go ponownie, aby usunąć pozostałości, a następnie wytrzyj go.

Wewnątrz klaksonu (pod air cleaner) carb cleaner jest najlepszym sposobem, aby oczyścić squirters że metr z paliwa do silnika. Przy wyłączonym silniku korbka przepustnicy całą drogę otwartą podczas oglądania squirters. Powinieneś zobaczyć dwa strzały paliwa, gdy obracasz przepustnicę, a następnie dwa kolejne strzały w tylnych miskach (jeśli jest to silnik 4-cylindrowy), gdy trafisz w punkt połowy drogi i przejdziesz do szeroko otwartej przepustnicy. Czynność tę należy wykonywać tylko przy wyłączonym silniku! Jeśli jedna lub więcej beczek nie tryska, masz problem.

Użyj słomki na puszce, aby spryskać squirter. Postaraj się do niej dojechać. Ponownie uruchomić przepustnicę. Spróbuj tego kilka razy, jeśli to nie uwolni go, to prawdopodobnie potrzebujesz odbudowy.

Zatopić zbiornik

Po określeniu, że trzeba odbudowy, podnieść galon gaźnika dip. To zwykle przychodzi w galonowym wiadrze z małym koszykiem. Twój gaźnik musi być w pełni zdemontowany, aby uzyskać części w koszu. Postępuj zgodnie z instrukcjami. Dip jest bardzo podobny do rzeczy w puszce sprayu, ale bardziej skoncentrowany. Ta rzecz może rzeczywiście trwać przez lata, więc nie wyrzucaj go. Jest świetny do czyszczenia starych części. Wystarczy pozwolić mu nasiąknąć, spłukać i ponownie złożyć.

Innym doskonałym zastosowaniem dla sprayu może carb czyste jest sprawdzanie podciśnienia wycieków. Z silnikiem pracującym na biegu jałowym, użyj puszki z zainstalowaną słomką i spryskaj podejrzane obszary wycieku podciśnienia. Jeśli silnik bogs down, a następnie odzyskuje, że jest twój wyciek.

Sprawdź wszystkie produkty chemiczne dostępne na stronie NAPA Online lub zaufaj jednemu z naszych 17 000 punktów NAPA AutoCare w zakresie rutynowych przeglądów i napraw. Aby uzyskać więcej informacji na temat czyszczenia gaźnika, porozmawiaj z kompetentnym ekspertem w lokalnym sklepie lokalnym sklepie NAPA AUTO PARTS.

Zobacz również