•   Środa, 25 listopada 2020
Wiedza motoryzacyjna

Opony typu Runflat

Zmiana opony na poboczu drogi to nie spacer po parku; a kiedy musisz podrzucić dzieci do szkoły, być na spotkaniu zarządu, którego nie możesz przegapić, poruszać się po szybko poruszających się drogach i znosić złej pogody, wystarczy, że nawet najbardziej rozważni kierowcy będą się starali zachować spokój. Poza tym, każda kombinacja tych czynników może prowadzić do nerwowej, nieprzyjemnej, a nawet bardzo niebezpiecznej sytuacji.

Firma Continental opracowała koncepcję, która pozwala utrzymać Cię w ruchu nawet w przypadku przebicia opony: Continental Self Supporting Runflat (SSR) - koncepcję technologiczną, która pozwala kontynuować jazdę do najbliższego punktu pomocy w zakresie bezpieczeństwa, w przypadku nagłej utraty ciśnienia.

Gdy tradycyjna opona doświadcza nagłej utraty ciśnienia, felga koła przenosi cały ciężar pojazdu na zawalone ściany boczne. Gdy ściany boczne się zapadną, pojazd ledwo daje się manewrować, a opony ulegają zniszczeniu po krótkim dystansie.

Opony SSR

Technologia SSR promuje maksymalne bezpieczeństwo w przypadku utraty ciśnienia. Tajemnica opony SSR leży we wzmocnionych ścianach bocznych opony. Wzmocnione ściany boczne podtrzymują felgę w przypadku utraty ciśnienia w oponie i zapobiegają wgnieceniu się ścianek opony między obręczą a drogą.

Zobacz również