•   Piątek, 6 sierpnia 2021
Wiedza motoryzacyjna

5 kroków do wymiany filtra paliwa w silnikach diesla

Filtr oleju napędowego zapewnia, że paliwo jest czyste, zanim dotrze do wtryskiwaczy, które zasilają silnik. Jeśli filtr jest zanieczyszczony lub zatkany, możesz mieć trudności z uruchomieniem pojazdu lub możesz zauważyć nierówną pracę silnika na biegu jałowym, który może wydawać się gotowy do zgaśnięcia. Większość silników wysokoprężnych ma dwa filtry paliwa: Podstawowy filtr znajduje się gdzieś na przewodzie paliwowym między zbiornikiem paliwa a silnikiem, natomiast filtr wtórny jest zazwyczaj umieszczony w pobliżu silnika. Zanim nastaną chłodniejsze dni, warto wymienić oba filtry.

Jak wymienić filtr paliwa do silników wysokoprężnych

Przed wymianą filtra paliwa do silników wysokoprężnych należy sprawdzić w instrukcji obsługi harmonogram wymiany. Możesz znaleźć normalne i surowe harmonogramy, ale wybierz ten drugi, ponieważ większość kierowców podejmuje krótkie podróże w różnych gorących i zimnych warunkach pogodowych, które wymagają bardziej rygorystycznej opieki. Oznacza to, że prawdopodobnie będziesz wymieniać filtry paliwa raz na 10 000 mil.

Informacje na temat rozmiaru każdego filtra można znaleźć w instrukcji obsługi - informacje te należy mieć przy sobie podczas wizyty w sklepie motoryzacyjnym w celu zakupu części zamiennych. Oto jak wymieniać filtry paliwa w silnikach wysokoprężnych:

  1. Zlokalizuj główny filtr paliwa. Pierwszy filtr paliwa znajduje się na przewodzie paliwowym i powinien znajdować się pod pojazdem. Umieść miskę do spuszczania oleju bezpośrednio pod filtrem. Mając w ręku odpowiednie narzędzie - zazwyczaj klucz imbusowy lub sześciokątny - wykręć korek obudowy filtra paliwa i pozwól, aby paliwo spłynęło do miski. Po całkowitym spuszczeniu paliwa zamocuj korek na swoim miejscu.
  2. Wyjmij główny filtr paliwa. Następnie wykręć pierwszy filtr paliwa, używając klucza płaskiego i nasadki do odkręcenia zaślepki. Po wyjęciu wyjmij filtr z jego obudowy. Zlokalizować pierścień uszczelniający O-ring na kołpaku i za pomocą płaskiego śrubokręta oddzielić go. Wyrzuć stary pierścień, ponieważ nowy filtr będzie dostarczany z pierścieniem.
  3. Zamontować nowy filtr paliwa. Przed zamontowaniem nowego filtra paliwa należy wytrzeć czystą szmatką wnętrze obudowy i okolice powierzchni uszczelniającej. Następnie nałożyć nowy pierścień na korek i zamocować go na miejscu. Umieść nowy filtr w kołpaku, a następnie zabezpiecz oba elementy wewnątrz obudowy. Dokręcić ręcznie, a następnie dokończyć dokręcanie za pomocą klucza dynamometrycznego.
  4. Wymień wtórny filtr paliwa. Wtórny filtr paliwa znajduje się obok silnika. Przesunąć miskę spustową oleju bezpośrednio pod korek i powtórzyć kroki od 1 do 3.
  5. Zużyte filtry paliwa i olej napędowy należy odpowiednio zutylizować. Nigdy nie należy wyrzucać starego oleju napędowego do kanalizacji ani wyrzucać go razem ze śmieciami. Istnieje kilka miejsc, w których można poddać olej napędowy recyklingowi, w zależności od tego, co jest dostępne w Twojej okolicy - być może w Twojej gminie znajduje się odpowiednie centrum recyklingu. Po zakończeniu czyszczenia należy zaktualizować dokumentację techniczną, podając datę i przebieg, kiedy prace te zostały wykonane, aby wiedzieć, kiedy należy je powtórzyć.

Układy paliwowe silników wysokoprężnych wymagają czystego paliwa do prawidłowego działania. Terminowa wymiana filtrów paliwa ma kluczowe znaczenie dla sprawnego działania pojazdu z silnikiem wysokoprężnym.

Zobacz również